dinsdag 28 januari 2014

take it off.

Hoi allemaal!



Disclaimer: ik zeg niet dat dit een mooie foto is, totaal niet zelfs! :D



Vandaag laat ik jullie mijn avondroutine zien. Het is belangrijk om elke dag je make-up te verwijderen. Make-up kan je poriën verstoppen en zo zorgen voor puistjes. Ook kan je rimpels krijgen van slapen met je make-up, vooral rond de ogen aangezien stukjes mascara in groeven gaan zitten. Sommigen krijgen ook ontstekingen aan de ogen van mascara te lang oplaten. Belangrijk dus om 's avonds nog even genoeg tijd te spenderen aan het reinigen van je gezicht. Lees verder voor mijn avondroutine.





REINIGINGSMELK

Ik start 's avonds met twee watjes met reinigingsmelk om de oppervlakkige make-up te verwijderen. Zelfs op een hele luie avond zou je deze stap toch niet mogen overslaan. Ik gebruik hiervoor Nivea Reinigingsmelk. Deze is heel mild en verfrissend.

Prijs: €4,15 voor Nivea Verfrissende Reinigingsmelk



OOGMAKE-UP REMOVER

Dan zijn mijn ogen aan de beurt. Ik drenk twee watjes in een van deze twee oogmake-upremovers; Nivea Oogmake-Up Reinigingslotion en Garnier Simply Essentials. Die druk ik zo een tien seconden op mijn oogleden en vervolgens veeg ik met het watje over mijn oogleden. Vervolgens spoel ik mijn gezicht volledig af. Deze zijn niet voor waterproof make-up maar dat gebruik ik toch zelden.



Prijs: €4,99 voor Nivea Oogmake-up Reinigingslotion en €5,49 voor Garnier Simply Essentials




CLEANSER

Nadat de oppervlakkige make-up verwijderd is, is het tijd voor de make-up die al wat dieper in de huid getrokken is. Ik gebruik daarvoor één van deze twee cleansers; De Clinique Acne Solutions Cleansing Foam en de The Body Shop Tea Tree Skin Clearing Foaming Cleanser. Dit zijn beide schuimige formules.

Prijs: €9,- voor The Body Shop Cleanser en €23,- voor de Clinique Acne Solutions Set



CLARISONIC MIA

Je kan cleansers gewoon inmasseren met je handen, maar ik gebruik hiervoor de Clarisonic. Voor zij die dit nog niet kennen; mijn vriend noemt het een tandenborstel voor je gezicht. En dat is het eigenlijk ook. Wanneer je hem aan zet, maakt de borstel korte trillende bewegingen, waardoor de cleanser goed in je huid kan trekken. Net zoals bij een elektrische tandenborstel versus een gewone, kan deze Clarisonic tot in de poriën je huid zuiveren. Wel vrij duur voor een gezichtsverzorgingsproduct maar ik vind hem zeker het geld waard!

Prijs: €130,-




TONER

Vervolgens neem ik weer een watje (ja de watjes bij mij thuis gaan snel op!) en doe er wat toner op. Daarbij kies ik tussen de Clinique Acne Solutions Clarifying Lotion en het Lush Tea Tree Water. Een toner verfrist je huid en verkleint de kans op puistjes. Er zit namelijk een klein procent alcohol in, waardoor alle bacteriën van je huid verwijderd worden. 

Prijs: €5,55 voor het Lush Tea Tree Water en €23,- voor de Clinique Acne Solutions Set



NACHTCREME

Veel van je huid afgehaald, nu tijd om er weer iets op te gaan gooien. Wanneer je je huid 'gestript' hebt, kan die namelijk erg droog worden. Daarom is het belangrijk te hydrateren. Ook dit kan ervoor zorgen bij bepaalde huidtypen dat je minder onzuiverheden krijgt. Let er wel op dat er geen siliconen in het product zitten. De nachtcrèmes die ik gebruik zijn  Vitamin E Nourishing Night Cream van The Body Shop als de Clearing Moisturizer van Clinique Acne Solutions. Door een rijke en romige nachtcrème te gebruiken, kan je huid herstellen in de nacht.

Prijs: €19,- en €23,- voor de Clinique Acne Solutions Set



The Body Shop Tea Tree Blemish Gel


En soms kan ik het dan niet later nog maar iets op mijn gezicht te gooien, namelijk de The Body Shop Tea Tree Blemish Gel. Dat is een stick met gel die je op puistjes kan smeren waardoor ze sneller wegtrekken. Heel fijn spul, al gaat het héél snel op. Zeker voor de The Body Shop prijzen is dat pijnlijk. Maar het werkt zeker en als je je aanmeldt bij The Body Shop, zoals vermeld in deze blogpost, kan je zeker zo eentje bemachtigen voor een dealtje.


 Prijs: €9,-





En net voor ik in mijn bed spring, doe ik dan nog wat handcrème en lippenbalsem op. Lekker vettig in bed dus, maar dan kan mijn huid wel volledig herstellen!

Prijs: The Body Shop Moroccan Rose Hand & Nail Cream was een cadeautje
Labello Fruity Shine Cherry ongeveer €3

En dan ga ik fijn naar bed! Nu zal ik niet heilig doen, het komt zeker voor dat dat hele proces eens niet gebeurt. Maar ik vind het heerlijk om 's ochtends gewoon in mijn ogen te kunnen wrijven zonder zwarte strepen op mijn vingers te maken. Ik voel me ook heel vies als er nog een laag BB cream en poeder op mijn huid ligt (of erger, op mijn kussen!). Daarom neem ik graag de tijd om 's avonds alle make-up rustig te verwijderen.

Verwijderen jullie elke avond jullie make-up? 

En met welke producten doen jullie dat?

xx Eva


 

Geen opmerkingen: