woensdag 29 januari 2014

freeman dead sea minerals facial anti-stress mask.

Hoi allemaa!



Vandaag heb ik nog eens een masker gebruikt. Dat doe ik zo één keer in de maand, als ik er even zin in heb of wanneer mijn huid het nodig heeft. Deze blogpost gaat over het Freeman Dead Sea Minerals Facial Anti-Stress Mask.
  
Kijk snel verder!





Dit is het masker. Het bevat Dode Zee mineralen en zeezout die ervoor zorgen dat je huid gehydrateerd wordt en je poriën gereinigd. Het is een anti-stress masker, wat zeker van pas komt in de examenperiode, en geschikt voor alle huidtypes. 

Er zit 150 ml in, wat volgens mij goed is voor 20-25 maskers. Het kost ongeveer €3,- wat zeker niet te veel is voor zo veel maskers. Je hebt er ook varianten van met bijvoorbeeld avocado of chocolade, maar deze Dead Sea variant is zeker één van de populairste! Ook fijn dat het een tube is, toch een stuk praktischer en hygiënischer dan een potje.




Het is een heel dik masker wat je royaal mag aanbrengen. Ik vind de kleur ook heel speciaal, heel fel turquoise. Altijd fijn als maskers een opvallende kleur hebben. Bij maskers die doorschijnend zijn of wit, vind ik het al een stuk minder leuk ze aan te brengen, hoe goed ze ook zijn. Dit is 'zoals in de films', toch? Haha.



Je kan het masker aanbrengen met een kwast of gewoon met je vingers, zoals ik gedaan heb. Vermijd daarbij je ogen en lippen, die zijn namelijk extra gevoelig. Je wil misschien ook niet te veel naar je haarlijn werken want masker in je haar kan er vies uit gaan zien (zeker als het blauw is!). 

Vinden jullie trouwens ook niet dat wanneer je een masker aangebracht hebt, je huid er 'perfect' uit ziet? Ja het is natuurlijk wel blauw, maar je ziet geen onzuiverheden of roodheid. Mooi vind ik dat!



Voor zij die zich afvragen of ik nog wel studeer nu ik mijn blog heb, jazeker! Ik had dit masker zo een 30 minuten op gelaten en studeerde in die tijd. De blog zelf heb ik in mijn pauze even geschreven. Het is nu nog even druk maar na deze nog maar ééntje. Can't wait!




Op de tube staat dat je het masker er na 15 à 20 minuten af moet halen. Ik luister daar nooit naar. Als ik voel dat mijn huid begint te trekken, haal ik het eraf. Bij dit masker duurde dit ongeveer een half uurtje. Sommige maskers kruimelen trouwens af. Dat heb je ook met deze als je een dikke laag aanbrengt. Dat vind ik altijd zo leuk, als je gezicht helemaal 'openbarst' (heh dat klinkt vies!). Ik had nu niet zo een dikke laag aangebracht maar wanneer het opgedroogd is, kan je er toch al wat mee spelen.



En daarna kan je het eraf halen met een washandje met wat warm water op of gewoon met je handen. Let erop dat je ook je nek goed afveegt! 

Mijn huid voelde een stuk zachter na het masker. Ik zorg er wel altijd voor dat ik na het verwijderen meteen dagcrème smeer. Een masker kan je huid namelijk een beetje uitdrogen en een trekkerig gevoel geven.

Trouwens, ik heb hier geen make-up op omdat ik nu in de examenperiode zit. Ik neem dan 's morgens echt niet de tijd om me helemaal op te maken, om dan aan mijn bureautje te gaan zitten de hele dag. Daarnaast zie ik grote verschillen in de zuiverheid van mijn huid wanneer ik ze een tijdje laat ademen. Ik weet ook dat ik al op verschillende foto's deze badjas aanheb, dezelfde reden; tijdens de examens wil ik comfy en cosy gekleed zijn. Ik ga echt niet studeren in een skinny en een hemd.

Ik ben dus heel tevreden over dit masker, het is dan ook al mijn derde tube. Ook de andere maskers van Freeman zijn erg fijn en goed betaalbaar.

Gebruiken jullie vaak maskers? En zo ja, welke?

xx Eva

Geen opmerkingen: