donderdag 30 januari 2014

ootd: exams.

Hoi allemaal!


Tijdens de examens loop ik elke dag rond in een joggings- of pyjamabroek en een dikke badjas. Ik doe geen make-up op en mijn haar zit in een staart of vlecht. Op die paar dagen waarop ik dan ook echt uit het huis moet om bijvoorbeeld een examen te maken, doe ik er dan ook moeite voor. Dit is mijn 'outfit-of-the-day' van maandag. Kijk verder om te weten waar het allemaal vandaan kwam!





De sjaal die ik om had, is van mijn zus. Ik weet daarom niet vanwaar hij komt. Het is een grijze-zwarte-witte sjaal en gaat daarom bij veel van mijn monochrome outfits. Waarschijnlijk komt ze erachter door dit artikel te lezen.. Daarom; dankje zuster!




Op deze ketting heb ik al veel reacties gekregen. Ik heb veel in mijn sieradenkast hangen waarvan je al weet vanwaar het komt zoals juwelen van de H&M. Dit is een cadeautje wat ik voor Kerst gekregen heb van mijn zus (Enya heeft veel input in deze blogpost!). Ze had hem voor haarzelf besteld maar besloot toen dat het haar niet stond. Ik vond hem echter supermooi en daarom besloot ze dit haar Kerstcadeau voor mij te maken. Hij is van Religion en kost €38,- bij Asos.com.




De zwarte blouse met kolkraag die ik droeg, is van de H&M. Deze is van de herfstcollectie van vorig jaar en heb ik toen ook gekocht in bordeau. Ik weet niet meer precies hoeveel hij kostte maar H&M kennende kan het niet meer dan €20,- zijn geweest.




Het rokje komt van de Bershka en kocht ik in de lente of herfst van dit jaar. Het is van een heel soepel materiaal maar ziet eruit als leer of 'nat' stof. Het enige wat ik jammer vind hieraan is dat het ontzettend kort is. Ik draag zo een rokje liefst in de taille, maar dan zit ik er wel de hele tijd aan te trekken (zoals vandaag). Ik denk dat deze zo een €25,- was.




Dit is het eerste jaar dat ik kwaliteitsvolle leren laarzen kocht, en wow wat een verschil! Ik kocht mijn schoenen meestal bij winkels als H&M, Pimkie of van die goedkope Chinese winkeltjes die je in elke stad wel vindt. Goedkoop, casual en comfortabel (meestal!).  Het enige nadeel; natte en/of koude voeten. Ik vond leren laarzen nooit staan bij mij en daarom kocht ik ze nooit. Dit jaar veranderde dat dus en heb ik dit paar gekocht bij Mano. Ze kosten €125,-, zitten heerlijk en houden mn voeten en onderbenen erg warm. Deze draag ik dan ook elke dag. Ik kan niet meer zonder!




Om het donkere te doorbreken, deed ik een witte blazer aan. Deze heb je misschien al zien voorbij komen in het white by my side artikel. Hij is van de wintercollectie van H&M en ligt nu nog steeds in de winkel voor €29,95.




Om het af te maken probeerde ik nog eens de rode lipstick van The Body Shop (€12,-). Ik heb hem wel wat afgepoederd zodat hij minder opvallend was maar ja hoor, ik had hem op!




En dan maakte ik dit nog met mijn haar. Ik heb het uiteindelijk niet laten zitten want ik vond het vanvoor toch niet zo mooi. Vanachter vond ik het wel erg leuk. 






En de hele outfit. Erg zwart-wit maar hey, ik heb jullie al verteld dat ik dat het mooist vind.




Welke combinaties vinden jullie leuk?

xx Eva


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hou gewoon van jou kledingstijl! Het rokje, de ketting, ... I love it!

Unknown zei

Oh dankjewel! :)

xx Eva