woensdag 26 februari 2014

this is sick.

Hallo allemaal!

Enkele dagen geleden was ik ziek. De griep vermoed ik; hoofdpijn, keelpijn, hoesten, koorts en spierpijn - al kon die spierpijn ook van de dansles van de avond ervoor komen. De griep is ondertussen al verdwenen maar de keelpijn en het hoesten is gebleven en er is een verkoudheid bijgekomen. 

Hartstikke balen dat ik zaterdag ziek was want ik was van plan twee keer uit te gaan dat weekend aangezien ik zondag eens niet hoefde te werken. Change of plans dus. Ik hoop al enkele maanden op een dagje gewoon thuis zonder enige verplichting, doen wat je wil. Meestal zit ik op kot, waar ik bijvoorbeeld geen digibox heb. En dus ook geen Prime. Maar gewoon eens een dagje thuis. Nu had ik eindelijk die kans. Maar toen bedacht ik me, ja maar wat ga ik nu eigenlijk doen?



Ten eerste; uit bed geraken. Altijd al een uitdaging voor mij maar als je ziek bent, gaat het toch allemaal nog wat minder vlot. Maar ja, waarom zou je je haasten? Niemand verwacht van je dat je vanalles gaat doen. Het was dan ook pas kwart voor één toen ik besloot dat het hoog tijd was om uit bed te stappen. 





Dan; wat doe ik aan? Ik twijfelde even - terwijl ik lekker in bed lag en mijn dag uitplande - of ik niet gewoon mijn pyjama zou aanlaten. Maar altijd als ik mijn pyjama de aanlaat, voel ik me de hele dag lui en slecht. Nog slechter dus dan hoe ik me al voelde. Daarnaast was het belangrijk iets warms aan te doen. Mijn hoofd gloeide voortdurend maar ik had toch koude rillingen. Laagjes dus. Ik besloot mijn Primark legging aan te doen. Deze heeft fleece vanbinnen, waardoor je toch nog comfortabel genoeg aan bent. Je moet me dan echt niet in een skinny proberen te krijgen. Joggingbroek of legging it is. Comfort above all. Daarop droeg ik dan nog een topje en een trui. Om me helemaal te beschermen voor de kou, nam ik nog mijn badjas mee naar beneden en deed ik mijn dikste sokken aan.

En ja. Dan ben je beneden. Klaar voor de dag. Je bent ziek dus je kan nergens heen. Ik moest dan ook een gezichtsbehandeling afzeggen jammer genoeg. Ik ben meteen op de bank - zetel voor de Belgen - gaan zitten en heb een groot fleecedeken genomen. Yay for Prime. Je kan er voor kiezen om eerst een douche te nemen. Kan heel verfrissend zijn. Ik was daar echter véél te lui voor. Mijn filmnamiddagje begon met E!, en dan specifiek Keeping Up With The Kardashians. Brainless TV. Perfect voor dagen als dit. Ook beginnen met een serie kan perfect op deze dagen. Samen met een kom cornflakes, een glas water, strepsils, de thermometer en een mandarijntje was ik klaar om te chillen.




Daarna had ik het geluk - do excuse my Disney heart - dat Mary Poppins afgespeeld werd op één. Dat was weer een uurtje TV plezier. 




Natuurlijk, hier moet je geluk mee hebben. Het kan best voorkomen dat er een namiddag totaal niks op TV is. Vaak geldt hetzelfde dan voor de avond. Daarom zijn films op dvd of Prime ideaal. Films duren vaak ook meer dan anderhalf uur, waardoor je de dag weer wat om krijgt. Want als je ziek bent, gaan de dagen vaak ontzettend traag.




Later op de middag kwam mijn vriend even langs met zijn laptop. Ik kon daarmee verder kijken naar The Green Mile. Die waren we de dag ervoor beginnen kijken op de treinrit naar huis. Een drie uur durende film. Geweldige film, maar dat vind ik zelf vaak te lang om op een avond te spenderen aan één film. Of ik begin te laat of ik val in slaap. Voor zieke dagen is het echter perfect! Vlak na de film startte op VIER 'Scheire en de Schepping'. Weer geluk.




En 's avonds heb ik nog wat gekeken naar online shops. Dat doe ik trouwens vaak; mijn mandje vullen om dan uiteindelijk me te realiseren dat ik toch niet écht iets ga kopen. Hoe mooi het ook is. Mijn voorkeuren zijn Asos en Boohoo.




Het belangrijkste tijdens ziek zijn is dat je veel drinkt. Ik ben daar zelf heel slecht in. Vaak drink ik niet meer dan twee glazen water op een dag. Nu moet je daar extra op gaan letten. Ook goede voeding is belangrijk. Je moet namelijk veel vitaminen binnenkrijgen om je weerstand weer op te bouwen.

Denk er ook aan dat ziek zijn misschien wel heel vervelend is, maar probeer je te concentreren op de positieve aspecten. Wat zijn de dingen die jij al maandenlang wou doen, maar waar je nooit de kans toe kreeg. Ook Playstation en Sims zijn perfect. Overschat jezelf niet. Ga niet rennen zoals je elke dag doet omdat je 'het wel aan kan'. Laat je lichaam even rusten.

Hopelijk vonden jullie mijn tips voor ziek zijn interessant!

xx Eva



Geen opmerkingen: