zaterdag 1 maart 2014

showerroutine.

Hoi allemaal!



Vandaag laat ik jullie mijn doucherouttine zien. Dit is echter totaal niet wat ik elke keer doe ik de douche. Enkel wanneer ik superveel tijd heb, doorloop ik al deze stappen. In Leuven heb ik geen fijne douche dus als ik thuis kom, wil ik me dan ook helemaal verwennen. Kijken jullie mee?





SHAMPOO

Ik stap in de douche en was meteen mijn haar. Welke shampoo ik daarvoor gebruik, verschilt. Momenteel is dat thuis Schwarzkopf Ultimate Oil Elixir Shampoo. Op kot gebruik ik momenteel echter Syoss, Pantene en Dove. Shampoo boeit me ook gewoon niet zo. Alhoewel ik die van Syoss écht niet meer zal kopen. Je kan blijven uitspoelen maar wanneer je haren droog zijn, zullen ze blijven aanvoelen alsof ze niet uitgespoeld zijn. Nu, dat is een uitzondering. De meeste shampoo's maken je haar wel schoon en dat is - behalve een aangename geur - mijn enige vereiste bij een shampoo.





MASKER

Wanneer mijn haar uitgespoeld is, breng ik een masker aan. Momenteel is dit Schwarzkopf Total Repair Mask maar daarvoor gebruikte ik Andrélon Perfecte Puntjes. Dit vond ik een heel fijn masker maar helaas is het op. Volgens mij kan je het ook alleen in Nederland kopen. Dat mijn haar na meer dan een jaar niet geknipt te zijn, er nog niet zo dramatisch uitzag, is volgens mij te wijten aan dit masker. Het verzorgt je gespleten punten. Geen enkel product kan gespleten punten weer maken. Maar je kan wel je haar goed verzorgen waardoor je het splitten tegenhoudt. 

Nu gebruik ik dus Schwarzkopf. Ik breng het masker alleen van mijn oren naar onder aan, zodat mijn hoofdhuid niet vettig wordt. Te veel product op je hoofdhuid kan er voor zorgen dat je haar sneller vettig wordt waardoor je het sneller moet wassen. Dit masker heb ik nog maar pas en kan ik niet heel veel over zeggen. Wanneer ik meer weet, en het is ge-wel-dig, horen jullie het nog wel!




DOUCHEGEL

Ook douchegel boeit me niet zo, maar als ik dan toch mijn absolute favoriet moet zeggen, is het toch de Rituals Yogi Flow Foaming Shower Gel. Ik hou gewoon van mousse. De substantie is zo zacht! Die breng ik dan aan met mijn douchepuff (geen idee of dat de officiële naam is) waardoor ik niet zo veel product nodig heb. De puff verdeelt de douchegel heel goed. Ook scrubt die je lichaam al een beetje. 


LICHAAMSSCRUB

Maar de puff scrubt nog niet genoeg. Daarom gebruik ik de Rituals Rice Scrub voor mijn benen en armen. Met scrubben verwijder je de dode huidcellen. Vooral in de zomer is het goed je te scrubben voor je gaat zonnebaden. Op die manier glijdt 's avonds in de douche je bruine kleur niet af. Met scrubben zet je ook de haartjes omhoog, waardoor je gemakkelijker kan scheren en je huid gladder aan zal voelen.


SCHEREN

En dan scheren. Ik heb niet heel veel te zeggen over deze stap. Wel vind ik de wegwerpscheermesjes van Bic nog altijd de fijnste. Die blijven tenminste scherp!  Eerst zeep ik mijn lichaam nog eens in en dan neem ik het scheermesje. Ik gebruik geen scheerschuim aangezien ik vind dat douchegel net zo goed werkt. Ik heb trouwens al gehoord dat wanneer je in plaats van douchegel of scheergel conditioner gebruikt, je benen gladder zijn. Ik heb het een keer geprobeerd en inderdaad, veel zachtere benen! 



CONDITIONER

Dan was ik het masker uit mijn haar en kan de conditioner erin. Dat doe ik ook enkel van de oren naar beneden. Wanneer je conditioner uitwast is het belangrijk dit zorgvuldig te doen! Je moet gemiddeld dubbel zo lang bezig zijn met het uitwassen van je conditioner als met het uitwassen van je shampoo. Ookal lijkt het soms alsof alle product eruit is, vaak zit er nog een hele hoop in die je haar vettig en vies kan maken.




GEZICHTSSCRUB

Tijd om mijn gezicht te scrubben. Vorig jaar kreeg ik met Kerstmis een cadeautje van de nicht van mijn vriend. Het waren verschillende producten van Hema en vooral de gezichtsscrub vond ik geweldig. Ik heb ondertussen al twee nieuwe tubes gekocht en die gebruik ik dus nog elke week. Helaas vond ik geen foto van de Scrub Cream van Hema, dus misschien gaat deze uit het assortiment. Deze Hello Mirror Guess My Age Mild Scrub Cream zal desondanks evengoed zijn.



CLARISONIC + REINIGEN

Ook mijn Clarisonic gebruik ik in de douche. Samen met de Tea Tree Foaming Cleanser van The Body Shop, die je al kon zien in mijn haul, reinig ik mijn gezicht. Zo kunnen ook alle laatste scrubdeeltjes verwijderd worden.




VOLUME

Wanneer ik mijn gezicht, haar en lichaam afgespoeld heb, stap ik uit de douche en droog ik me af (gek om dit te beschrijven). Daarna neem ik de Schwarzkopf Got2B 2Sexy Big Volume Push Up Volumising Hair Mousse, wrijf die tussen mijn handen en ga ermee door mijn haar. Soms voeg ik nog Volume Spray toe. Deze hier is van Nivea. Yup, kinda obsessed with volume!


MOISTURISER

Wanneer je je huid volledig gestript hebt met scrubben en scheren, is het belangrijk ook weer terug te voeden. Aangezien ik vooral 's avonds douche - te lui om 's morgens vroeger op te staan - kan ik een royale dikke laag smeren die dan tijdens de nacht kan intrekken. Voor mijn lichaam gebruik ik graag een body butter van The Body Shop en voor mijn gezicht de Vitamin E Nourishing Night Cream. Beide superfijne producten. Wanneer ik 's ochtends douche, zou ik luchtigere producten gebruiken.





FÖHNEN

Afhankelijk van of ik ondertussen nog een uur met mijn make-up wou experimenteren, ondanks mijn net gewassen huid, of wild aan het dansen ben, is mijn haar dan al dan niet droog. Daarom föhn ik het soms, aangezien ik slapen met nat haar heel vervelend vind en ze vaak 's morgens niet droog zijn of er niet uitzien. Ik gooi mijn haar helemaal naar voor en föhn ondersteboven. Daarbij concentreer ik me vooral op de wortels voor ra ra, volume.

En dan ga ik lekker slapen! Nogmaals, douchen gebeurt zékér niet elke keer zo uitgebreid als hier verteld. Dit doe ik meestal wanneer ik thuiskom op vrijdagavond en zeeën van tijd heb. Op kot is het eigenlijk alleen douchegel, shampoo, volumemousse en föhnen. Mede omdat ik een vieze douche heb op kot.

Hoe ziet jullie doucheroutine eruit? Heb je nog tips?

xx Eva


Geen opmerkingen: