woensdag 23 april 2014

what's in my cosmetic bag: ski.

Hallo allemaal!



Onlangs ging ik op skivakantie, zoals ik al vertelde. Mijn koffer maken is dan altijd een hele klus! En dan vooral mijn toilettas. Want ik wil enkel dingen meenemen waarvan ik 99% zeker ben dat ik het zal gebruiken. Efficiëntie dus. Not my thing. Maar ik ging de uitdaging aan en nam uiteindelijk twee tasjes mee. Eén voor make-up, één voor verzorging. Wil je weten wat ik allemaal meenam? Lees snel 
verder!









In mijn Ted Baker make-uptasje deed ik een extra zakje met make-up in, mijn borstel en zakdoeken. De andere toiletzak, van Forever21, bevatte mijn tandenborstel, verzorging, parfum en overige.




Dit groene zakje van H&M zat in mijn Ted Baker tas. Daarin deed ik al mijn make-up maar ik liet de kwasten eruit, aangezien ik de haren niet wilde plooien. De kwasten zijn van Real Techniques en H&M.




Dit is alles wat ik meenam van make-up. Van linksboven naar rechtsonder; 

Catrice Blush - HEMA Kwast(*) - Catrice Blushkwast - H&M kwast - RealTechniques Buffing Brush - Real Techniques Multitasking Brush

Essence Longlasting Lipsticks Natural Beauty - Essence Longlasting Lipsticks Blush My Lips(*) - Rimmel Moisture Renew Lipstick 850(*) - Rimmel Stay Matte Powder - Catrice Camouflage Concealer(*) - Catrice Liquid Metal Gold 'n Roses(*) - Maybelline Color Tattoo Rose Gold - Maybelline Color Tattoo On and On Bronze

Garnier BB Cream - Essence Eyebrow Designer Blonde(*) - Artdeco Eyeliner Pen - Maybelline One By One - Garnier Roll-On - Catrice Kohl Kajal

(*) betekent dat ik het product uiteindelijk toch niet gebruikt heb. Dat viel uiteindelijk nog wel mee! Tip aan zelf; bij skiën kan je snel verbranden dus de volgende keer kan ik beter een foundation of BB cream meenemen met SPF in. Ook kan ik best beginnen met een primer, waar liefst ook SPF in zit.




De andere toilettas zat helemaal vol.

Garnier Miscellair Water - Andrélon Verrassend Volume - Tangle Teezer - Kruidvat SoLait Sun Protection - The Body Shop Tea Tree Gel - Cotton Watjes - Andrélon Perfecte Punten - Ici Paris XL Anti Rimpels Dagcrème

Cacharel Amor Amor - Tanya Burr Mini Marshmallows - Bic Scheermes - Schwarzkopf Essence Ultime Volume - Tandenborstel - Aquafresh - Schwarzkopf Got2b 2Sexy Volume Mousse - Rituals Rice Scrub(*)

Van al deze producten heb ik enkel de laatste niet gebruikt. Goed gedaan dus! Maar er waren iets te veel grote verpakkingen, dus besloot ik bij Action een pakje reisverpakkingen te kopen.




Zo kon ik het reinigingswater, de scrub en de conditioner in kleine potjes meenemen. Zo paste het tenminste!

Uiteindelijk heb ik nog enkele dingen ingepakt die niet meer op foto stonden, zoals oorstokjes om make-up te verwijderen, nagellakremover en mijn nieuwe parfum Gucci Guilty. Ook mijn bodylotion en zonnemelk ging mee en mijn juwelen pasten nog in een apart zakje in deze toilettas.

Tip aan zelf; goede dag- én nachtcrème meenemen en de aftersun niet meer vergeten. De mama van mijn vriend heeft me gelukkig geholpen met Nivea Crème (de geliefde blauwe pot) maar die neem ik de volgende keer toch zéker zelf mee. Ook moet ik volgend jaar eraan denken dat mijn zonnecrème speciaal voor het gezicht moet zijn. Nu kreeg ik wat onzuiverheden door de gewone.




En dat is alles wat er in mijn toilettasjes zat. Ik hou ervan om alles zo klein mogelijk te verpakken. Veel van jullie zullen dit veel te veel vinden, en dat begrijp ik volledig. Ik was trots op de compactheid van mijn toiletzakjes. Ik raad iedereen aan voor reisverpakkingen te gaan en alleen het noodzakelijke mee te nemen.

Wat nemen jullie mee op reis?

xx Eva



Geen opmerkingen: