woensdag 16 april 2014

folgarida: ski trip.

Hallo allemaal!


Een tijd geleden was ik op reis met de familie en enkele vrienden van mijn vriend. Ik vertelde jullie al dat ik niet veel mensen zou kennen, als enige niet kon skiën en me met skilessen in Peer al had geprobeerd voor te bereiden. Hoe vond ik de reis nu eigenlijk?






Wat een ervaring! Ten eerste zag het er al geweldig uit hoog in de bergen. Ik hou van zo een landschappen. In de liften merk je hoe stil het is en hoe rustig. Daar hield ik van. Stel ik had skiën niks gevonden, dan had ik sowieso kunnen genieten van de rust en de mooie bergtoppen. Daarnaast was het nog ontzettend warm. In de zon zeker eind 20 graden, misschien zelfs 30! Gelukkig merkte je dat niet zo tijdens het skiën. Tijdens het middageten en wanneer we iets gingen drinken kon je gewoon in topje lekker bruinen in de zon. Heerlijk!




We kwamen zondagmiddag aan in Folgarida, Zuid-Tirol in hotel Annamaria. Na het eten wilde mijn vriend al even gaan proberen skiën met mij. Ookal had ik al enkele lessen gevolgd in Peer, dit was toch even anders. De sneeuw was sowieso elke dag na de middag heel zacht en gesmolten. Moeilijker om in te skiën dus. Na wat sukkelen lukte het uiteindelijk toch gelukkig een beetje.




Het ging gelukkig elke dag een beetje beter. Dinsdag en woensdag heb ik 's ochtends een uurtje privéles gevolgd. Dat heeft ook enorm geholpen. Voor de rest kon ik al goed vooruit. Natuurlijk niet zo snel als de rest van de groep, maar veel achter bleef ik ook niet meer. Enkele keren ging ik skiën met mijn vriend en zijn neefjes. Zij gingen dan van de piste af om sprongen te doen terwijl ik gewoon de piste volgde en naar hen keek. Prima vond ik dat! De ouders van mijn vriend hebben me ook erg geholpen met mijn skiën. 

Het neefje van mijn vriend



De groep was ook ontzettend leuk. We waren met ongeveer 30 mensen, waarvan ik de meerderheid toch wel kende. Er waren veel kinderen bij, wat ik heel leuk vond. De mensen die ik nog niet kende, heb ik leren kennen en bleken heel gezellig te zijn! En ook de familie van mijn vriend, die ik al kende, was ontzettend gezellig. Een hele fijne groep dus! 



Het neefje van mijn vriend


Donderdag en vrijdag zijn we naar Madonna geskied. Dat is een skigebied kortbij Folgarida. Je bent ongeveer twee uur onderweg naar daar. Beide dagen ben ik naar daar geskied, maar donderdag ben ik met een busje terug naar het hotel gegaan omdat de weg terug wat moeilijker was. Vrijdag heb ik die route toch gedaan en dat lukte eigenlijk goed! Ik heb blauwe, rode en zelfs zwarte pistes gedaan!

Zaterdag wilden we eigenlijk nog een voormiddag skiën, maar het weer bleek te slecht. Door de mist zijn we dan maar vertrokken naar huis. Jammer maar hoe dan ook een hele fijne reis! Gezellige mensen, warm weer, skiën (wat ook nog lukte), wat wil je nog meer? Dit was alleszins niet mijn laatste skivakantie.

xx Eva

Geen opmerkingen: