woensdag 9 april 2014

the ski is the limit.

Hoi allemaal!




Terwijl je dit leest, ben ik op skivakantie in Zuid-Tirol. Ik ben nog nooit gaan skiën en heb mezelf de laatste weken gedwongen om een paar lessen te gaan volgen. Voor ik vertrok heb ik vijf lessen gevolgd in Landgraaf en Peer. Hier heb ik gelukkig al de basis kunnen leren, maar zoals ik ondertussen al vaak gehoord heb, is dat niet te vergelijken met skiën op skigebied. Gelukkig amuseer ik me voorlopig al met skiën. En het gaat redelijk goed! Oké, ik ben enkele keren gevallen tijdens de les, maar na les 2 mocht toch al meteen door naar les 4. De laatste les heb ik twee keer gevolgd om me zo goed mogelijk voor te bereiden. En toen ging het eigenlijk best oké!


Hier heb ik een oranje jas aan, op de andere foto's kan je me zien met bruine jas en zwarte broek.


Ik heb er heel veel zin in maar ik vind het aan de andere kant ook superspannend. Ik ga met mijn vriend, zijn familie en vrienden van zijn familie. Allemaal samen zullen we met zo een 20 à 30 mensen kennen, waarvan ik ongeveer de helft zal kennen. Behalve het achternichtje van mijn vriend - een meisje van 6 jaar oud - ben ik de enige die nog niet kan skiën. De rest is al vaker op skivakantie gegaan. Dat is het eerste wat me lichtjes afschrikt. Natuurlijk; je moet het ooit leren en iedereen heeft die eerste vakantie waarop het nog niet 100% lukt. Maar waar ik vooral bang voor ben, is dat ze mij een blok aan het been gaan vinden, haha! Er gaan enkele mensen mee die mijn blog zullen lezen wanneer ze terug in België zijn. Hopelijk kunnen ze nu zeggen dat ik dat niet was! 






Ik ga alleszins zo hard mogelijk mijn best doen. Ik wil het natuurlijk zelf ook heel graag kunnen. En ik ga ervoor proberen te zorgen dat ik mij ook amuseer. Want ook al komt er veel geklungel, een vakantie moet leuk zijn! En dat zal het ook zijn. Ik kan me zeker amuseren met de mensen die mee gaan.





Ben ik bang dat ik niet van de berg ga durven de eerste keer? Of van de liften en het vallen? Tuurlijk. Maar dat hoort erbij! Dit verwijst weer naar mijn artikel 'just say yes'. Want al deze factoren hadden mij kunnen afremmen om niet te gaan. Was gemakkelijker geweest en goedkoper. Maar nu ga ik iets bijleren en ik ben er zeker van dat ik na mijn vakantie blij ga zijn dat ik ben geweest! Kansen grijpen. Nieuwe mensen ontmoeten. Als ik deze week thuis zou zitten, zou ik nooit zoveel meemaken als ik nu ga doen.





Ik heb er ontzettend veel zin in, ookal heb ik momenteel nog geen idee hoe mijn dagen eruit gaan zien. Ik zal jullie na mijn vakantie een verslagje geven over mijn reis.

Can't wait!

xx Eva

Geen opmerkingen: