zaterdag 26 april 2014

feel unique: shoplog

Hoi allemaal!





Ik heb me nog eens schuldig gemaakt aan wat shoppen. Maar dit keer vind ik dat het mocht. Een van mijn eerste artikelen was mijn wishlist, waarin ik jullie vertelde dat ik heel graag de Real Techniques kwasten zou hebben. Die zijn gemaakt door Samantha Chapman, een bekende make-up artist die Youtube filmpjes maakt. Dat is de zus van Nic Chapman en Jim Chapman. Daarnaast heeft de vrouw van Jim Chapman - Tanya Burr - onlangs haar eigen Lips and Nails lijn uitgebracht. Voorlopig is het dus enkel lipgloss en nagellak. Ik kocht er twee potjes nagellak van. Kijk je mee?







Ik bestelde bij FeelUnique.com. Dat is een Britse online shop waar je ontzettend veel merken kan vinden voor een redelijke prijs. De verzending is internationaal en gratis wanneer je een bestelling plaatst van minstens €15. Bij mij was dat - helaas - het geval.







De nagellakjes heten Mini Marshmallows en New York Night. Mini Marshmallows is een babyroze kleur die volledig dekt in drie lagen. Vrij veel, maar het blijft dan ook wel goed zitten. Helaas drogen de kleurtjes niet zo snel op. Ik gebruik daarom vaak de Seche Vite Top Coat die je nagellak in enkele seconden doet drogen. New York Night is een diep wijnrode, bijna zwarte kleur. Deze dekt in één tot twee lagen. Ook het borsteltje werkt heel fijn! Per potje betaal je €7,79. Best een prijs, maar je krijgt wel kwaliteit!




De kleurtjes blijven lang zitten. Ik heb zelf altijd het gevoel dat nagellak bij anderen veel langer blijft zitten dan bij mij. Terwijl ik blij mag zijn met - jawel - twee dagen, dragen andere mensen hun nagellak soms langer dan een week! Met deze collectie van Tanya Burr ziet dat er ineens weer haalbaar uit. Op skivakantie droeg ik Mini Marshmallows de hele week. Ik moest wel vier laagjes aanbrengen voor voldoende dekking.




Van de Real Techniques collectie kocht ik een set van zes kwasten, genaamd Sam's Picks. Samantha heeft deze dus zelf uitgekozen als haar favorieten. Met deze kwasten kom je al een heel eind. De kit kost €38,99. Dat betekent iets minder dan €7 per kwast. Niet te veel als je het mij vraagt.




Elke kwast heeft zwarte uiteindes. Onderaan zijn ze bedekt met rubber voor een betere grip. Op elk van de kwasten staat ook hun naam. Ze zijn elk specifiek ontworpen voor een bepaald onderdeel van je beauty routine. Roze kwasten dienen voor poeder, blush en bronzer. Oranje staat voor foundation en de paarse kwasten gebruik je voor je oogmake-up.








De Multi Task Brush gebruik je voor poeder, blush en bronzer. Eigenlijk is deze kwast de handigste van ze allemaal. De Setting Brush eronder gebruik je wanneer je meer gecontroleerd je highlighter of blush wil aanbrengen. Wanneer je preciezer wil werken is dit je vriend.



Ik was ontzettend blij dat de Buffing Brush ook in deze set zit. Veel YouTubers en bloggers aanbidden deze kwast. Wanneer je hiermee vloeibare of poederfoundation aanbrengt, zal je een natuurlijkere look krijgen. Weg met het cakey masker. De Pointed Foundation Brush kan je gebruiken wanneer je een iets dikkere dekking wil bekomen. Hiermee kan je namelijk sneller laagjes maken.




Over deze twee kwasten ben ik het minst enthousiast. Met de Essential Crease Brush is het gemakkelijk een donkere kleur aan te brengen in je arcadeboog. Mij lijken de haartjes alleen niet zo stevig. Al moet ik deze nog uittesten. De Fine Liner Brush zorgt ervoor dat een wing maken niet meer zo een hels karwei is.

En dat was mijn hele bestelling. Toegegeven, €50 ineens uitgeven is een bom geld. Zeker als het alleen aan beauty is. Stiekem heb ik ook enkele dagen met het idee gespeeld om de bestelling te annuleren. Maar ik wou de kwasten al zo lang, en de nagellakjes zagen er ook zo mooi uit. Plus, ik mag mezelf wel eens verwennen. Ik werk er ook voor! Zo praat ik het toch goed :).

xx Eva

















Geen opmerkingen: