zaterdag 3 mei 2014

overall favorites: beauty.

Hoi allemaal!



Ik ga niet al sinds in twaalf ben enkel de deur uit met een volle laag make-up. Ik geloof dat ik begon met mascara toen ik veertien of vijftien jaar was. Sinds toen heb ik al heel wat producten uitgeprobeerd en heb ik al enkele favorieten geselecteerd. Wil je weten wat ze zijn? Lees snel verder!






BB CREAM


Hoogstwaarschijnlijk ben ik momenteel bezig met mijn zesde tube hiervan. Ik hou niet van een cakegezicht of het gevoel hebben dat ik een kilo make-up op mijn gezicht heb zitten. Ik wil doorheen de dag gerust door mijn gezicht kunnen wrijven zonder dat mijn handen volhangen met bruine foundation. Daarom gaat mijn keuze vaak uit naar iets lichts zoals BB Cream. Deze van Garnier geeft een heel natuurlijk effect maar bedekt toch grotendeels de onzuiverheden. Toegegeven, voor wallen en echt puistjes zal je een extra concealer moeten gebruiken, maar dat stoort mij niet.




CONCEALER

Dit vind ik de moeilijkste. Ik gebruik elke dag concealer, maar of ik die nu echt zo geweldig vind? Momenteel gebruik ik voor puistjes de Catrice Camouflage Cream en voor roodheid en wallen gebruik ik de Garnier Anti Dark Circle Eye Roll On. Nogmaals, ik raad deze niet per se aan, maar ze werken prima.


BLUSH

Mijn favoriete blush is van Hema en heeft het nummer 34. Het is eerder een kleur voor de winter maar hij heeft heel veel pigment. A little goes a long way! De kleur is oud roze, wat ik supermooi vind, maar voor de zomer verkies ik wat lichtere kleuren.


POEDER

Op dit moment niet in mijn collectie maar het poeder van L'Oréal True Match blijft toch mijn favoriet. Je krijgt er een mooie kleur door, maar je gooit geen poederdoos over je gezicht. Hij gaat wel vrij snel op en wanneer je pan hit, begint de poeder helaas te kruimelen en is hij eigenlijk niet meer of heel moeilijk te gebruiken. Maar desalniettemin een favoriet!




OOGSCHADUW

Maybelline Color Tattoo, geen twijfel mogelijk. Ze kosten €10 geloof ik, maar je doet er dan ook echt meer dan een jaar mee, zelfs als je ze elke dag gebruikt. Ik ben vrij lui qua oogschaduw en daarbij heb ik ontzettend slecht licht op kot om make-up op te doen. Met deze kan je echter weinig verkeerd doen. De kleur is altijd goed en moeiteloos. Deze zijn Pink Gold en On and On Bronze.

EYELINER

Ik ben ontzettend tevreden over de eyeliner die ik op dit moment gebruik, namelijk ArtDeco. Die kan je onder ander kopen bij Douglas. Ik wilde eigenlijk een pennetje in plaats van een potje met een penseel, maar ik kreeg deze van mijn vriend en alhoewel hij het juist gevraagd had, kreeg hij toch de verkeerde versie mee. Maar geen probleem! De kwaliteit is ontzettend goed. Je krijgt echt zwart en niet grijzig of waterig. Je kan heel precies werken met het penseeltje. Toch vind ik pennetjes handiger werken, dus zal ik volgende keer zo eentje aanschaffen.

MASCARA

Voor mascara ben ik jarenlang meteen naar het Maybelline rek gelopen. Nu, dat zal ik in de toekomst ook blijven doen, want als je de hele collectie mascara's bekijkt, is er volgens mij geen ander budgetmerk wat zulke kwaliteit levert. Dit keer gaat mijn voorkeur echter uit naar de Clump Defy Mascara van Max Factor. Hij zorgt voor lengte en volume tegelijk en splitst je wimpers zonder klonters achter te laten. Precies wat de naam zegt dus. Laatst kocht ik ook de nieuwste versie ervan, Extensions heet die, maar daar ben ik minder tevreden over. Je krijgt er vooral lange maar niet volumineuze wimpers van. Een beetje het spinnenpoteneffect zeg maar. De gewone versie wint het dus zeker van de nieuwe.


LIPPENSTIFT

Voor lippenstift verkies ik waarschijnlijk de Essence Longlasting Lipsticks. Die blijven echt lang zitten en Natural Beauty ziet er natuurlijk uit zonder dat je er dood uit ziet. Blush My Lips kan je gebruiken op dagen waarop je iets avontuurlijker bent of bij een avondje uit. Love it.

Dat waren al mijn favorieten. Ik probeer wel nog graag nieuwe producten uit, maar ik blijf toch altijd weer teruggrijpen naar deze producten.

Wat zijn jullie favorieten?

xx Eva

Geen opmerkingen: