zaterdag 7 juni 2014

long lasting manicure.

Hoi allemaal!


Ik ga ervan uit dat we het allemaal wel kennen; je koopt nieuwe nagellak, smeert hem meteen royaal op maar na enkele uren - of voor de gelukkigen onder ons een dag of twee - chipt hij. Aan de tip komen barstjes of de randjes zijn niet meer zo strak. Zonde! En om nu elke dag te gaan bijwerken is ook maar niks. Dit is waarschijnlijk de reden waarom gelnagels en acryl nu zo en vogue zijn. Supermooi maar vaak expensivo! Daarom laat ik jullie vandaag een trucje zien waarmee je nagellak een halve tot zelfs een hele week mooi blijft! Goedkoop, gemakkelijk en zo kan je ook weer elke week voor een nieuw kleurtje gaan!







Ik begin altijd met een base coat, maar momenteel zijn mijn nagels erg broos (foto 2) en dus gebruik ik Hema Nail Hardener Longlasting. Of het werkt? Geen idee, maar het is alleszins nooit slecht! Een basislaag zorgt ervoor dat je nagellak goed op je nagel plakt. Daarnaast zorgt het er ook voor dat de kleur niet in je nagels trekt. Geloof me, als je zonder basislaag rode nagellak aanbrengt, krijg je die kleur een paar dagen niet weg. Basislaag gebruiken dus!


 

Daarna ga ik verder met de kleur. Het is elke keer wel een andere, en de laatste tijd vooral Tanya Burr Mini Marshmallows, maar vandaag ga ik voor de Barbie roze Barry M Gelly Hi-Shine Nail Paint in de kleur Dragon. Deze heb ik ooit besteld en heb ik ontvangen zoals je op de foto ziet, met nagellak op het flesje dus. Achja.




De volgende tip kreeg ik van een vriendin die een opleiding Nagelverzorging gevolgd heeft. Begin bij de tip, en niet bij de nagelriem. Breng eerst een laagje aan op het uiteinde van de nagel. Je kan kiezen hoelang je dit laat drogen. Ik geef het twee seconden, uit haast. Dan ga je verder en begin je opnieuw vanaf het midden van je nagel. Je gaat daarbij dus weer over de tip. Tenslotte breng je een laatste laag aan die je hele nagel bedekt, weer over de tip en het midden. De tip is zo drie keer gelakt en dus erg stevig. Daardoor zal het langer duren voor je nagellak chipt.


Last but not least gebruik ik nog een top coat. Hierdoor blijft de nagellak er glanzend uitzien, bescherm je de kleurlaag en verstevig je een laatste keer je nagel. I know, veel laagjes dus dikke nagellak, maar hey, als het blijft zitten, blijft het zitten! Mijn favoriete top coat is de Seche Vite Dry Fast Top Coat. Zoals de naam al zegt, droogt hij supersnel. Wanneer merken zoiets vermelden, geloof ik er meestal niet veel van, maar deze droogt letterlijk in tien seconden volledig op. Superhandig als je echt geen tijd hebt om een halfuur stil te zitten.


En dat is alles wat ik doe voor mijn manicure. Mijn nagels blijven een halve week tot soms zelfs een hele week perfect, zelfs wanneer ik douche of in bad ga. Voor ik deze techniek gebruikte, kon ik mijn nagellak er in de douche in lapjes aftrekken.

Hebben jullie nog goede tips voor een mooie langhoudende manicure?

xx Eva

Geen opmerkingen: